Kaip "nepamesti galvos" per išpardavimą? Arba kaip pirkti, kad neskaudėtų galvos ir neverktų piniginė?

Išpardavimai, nuolaidos, pasiūlymai... Atrodo parduotuvės siūlo viską, ko nepardavė iki švenčių pabaigos bene pusvelčiui, nors Lietuvoje, to pusvelčiui tikrai nebūna, tikriausiai reikia labai sekti kainas, kad neapsigautum ir norimo drabužėlio ar daikto kaina prieš išpardavimus nebūtų užkelta ir parduodama tokia kaina, kaip buvo be išpardavimo, kaip anksčiau... Lietuvoje tai jau tapo labai įprasta, todėl aš beveik nieko neperku per išpardavimus. O va, gyvendama UK kasmet važiuodavau į Londoną ir iš tikro, ženkliai sutaupydavau...

Galbūt jums, kaip man tada, pamačius nuolaidas ir raudonai pažymėtas kainas, norisi ir tos palaidinės, ir anos, negalite apsispręsti, kuri geriau atrodo, tad imsite abi? O jei tas pats ir avalynei, ir suknutėms, ir apatinių naujų norisi... Galiausiai mėnesio gale piniginė verkia zuikio ašaromis, o banko sąskaita rodo, kad išlaidavote daugiau, nei galite sau leisti ir teks sukti galvą, kaip sumokėti mokesčius, ką gaminti, kad iki sekančio atlyginimo liktų pinigėlių maistui.

Aišku, hiperbolizuoju, ir labai džiaugiuosi, jei tie daiktai, kuriuos įsigijote iš tikro bus mylimi ir dėvimi. Tačiau, juk ir taip žinote, jog iš 10 nusipirktų drabužių, galiausiai nešiosite 2-3, o kiti bus giliai užkišti spintos kampe ir ne tik užims vietą, tačiau kaskart juos pamačius skaudės širdį ir galvą - na kam gi jūs juos pirkote? Kad taip nenutiktų, noriu pasidalinti keliais patarimais, kuriais nuolat vadovaujuosi ne tik išpardavimų metu, tačiau apskritai, visus metus, keliaudama į parduotuves ir planuodama kažkokius pirkinius. 

Paveikslėlis iš ČIA
  1. Gerokai prieš išpardavimą, peržiūrėkite savo garderobą ir avalynę. Labai paprastas aspektas, tiesiog peržiūrėti. Visai nebūtina kažką mesti lauk, tvarkytis ar pan. Jums svarbiausia žinoti, ką turite spintoje, galbūt, galite pagalvoti, ko norėtumėte, ko trūksta, tačiau nebūtina. Tiesiog pakanka žinoti ką turite.
  2. Jeigu turite ribotą biudžetą, nusistatykite, kiek išleisite apsipirkimo metu. Iš tiesų, dažnai, ir beveik visuomet, per išpardavimus apsipirkimas parduotuvėse baigiasi gerokai didesne suma, nei apytiksliai planavote išleisti. Jeigu jūs uždirbate pakankamai, šį punktą visuomet galima praleisti. Tačiau aš mėgstu sau užsidėti aukščiausią pinigų sumą, kurią planuoju išleisti tą dieną - pavyzdžiui, šiandien aš išleisiu 80 Eur ir nė cento daugiau. Paprasčiausiai, dėliojantis mėnesio biudžetą aš matau, kiek galima išleisti kuriai sričiai, ir jei drabužiams išleidžiu daugiau, reiškia nukentės maisto sritis (vaiko ar mokesčių sričių liesti niekaip negalėčiau). Savaime suprantama, visiškai nebūtina išleisti visos nustatytos sumos ir pirkti tik tam kad išleisti. Man svarbu neviršyti nustatyto limito ir skaičiuoti su kiekviena parduotuve. Beje, man asmeniškai labai padeda atsiskaitymas grynais, negu kortele - taip prieš akis matau, kiek man dar liko ir nekyla pagunda pirkti daugiau, negu planavau.
  3. Jeigu abejojate, ir žiūrint į rūbą, aksesuarą, papuošalą ar kosmetiką, galvojate "Galbūt", tuomet NEPIRKITE. Jeigu jau parduotuvėje abejojate, kad ir koks geras daikto pasiūlymas, kaina ar nuolaida - nepirkite. Juk puikiai žinote, kur tokie daiktai atsiranda - tiesiog užkišami ten, kur ilgai gulės pamiršti iki tol, kol nuspręsite susitvarkyti daiktus ir nereikalingus išmesti. Manau jums tikrai nereikalingas dar vienas dulkes renkantis daiktas.
  4. Paklauskite savęs "ar po mėnesio laiko, nuo nusipirkimo, būčiau norėjusi pirkti šį daiktą?". Lygiai taip pat, neabejojote parduotuvėje, patiko, tačiau prieš paduodant banko kortelę, ar pinigus kasininkei, nusikelkite laiku į ateitį ir pagalvokite, kaip dėl šito daikto jausitės po mėnesio. Dažnai mes perkame emocionaliai, apimti euforijos akimirkos, neapgalvoję, kas bus po to, kai euforijos akimirkos praeis. Ar nešiosite daiktą, ar jums jis patiks, ar tikrai tiks prie kitų jūsų spintoje esančių daiktų? Pagaliau, ar jis tinka jūsų charakteriui? O galbūt perkate spalvą, kuri šiaip jau jums nepatinka? Tad visuomet naudinga pagalvoti, kas bus po to, kai pirmasis įspūdis išblės ir emocijos nuslobs? Ar tas daiktas vis dar bus toks reikalingas ir naudingas, toks gražus ir trokštamas, kaip pirmą akimirką.
  5. Vien dėl to, kad daikto kaina žema, didelė nuolaida ar beprotiškai geras pasiūlymas, visiškai nereiškia, kad privalote pirkti. Ir tikrai, dažnai, ypatingai per visokius išpardavimus mes nusiperkame daiktų, drabužių, batų, kosmetikos vien dėl to, kad jai/ jiems taikomos didelės nuolaidos, kad labai pigu ir kaip ir nepirkti nelabai galima. Tačiau pagalvokite, kur atsiduria didžioji dalis tokių daiktų: dažnai pakabinam spintoje, padedam kažkur ir niekad nenaudojam, o po metų galvojam, na ir kam pirkau ir vėl? Tik todėl kad kaina gera? Aš turu kelis požymius, kaip atpažinti, ar man tas daiktas bus reikalingas: tai pavyzdžiui: a) ar apsivilkus norisi šokti, b) ar idealiai tinka ir idealiai dailiai guli, paryškindamas mano privalumus ir slėpdamas trūkumus c) ar man patinka spalva d) ar tinkamas fasonas, kirpimas d) ar jis dera prie mano stiliaus, ir taip, kartais galima nusipirkti ir ne savo sitiliaus daiktų, tačiau tuomet reiktų pagalvoti e) ar galiu sugalvoti bent 3 derinius su šiuo drabužiu/ batais/ rankine iš tų daiktų, kuriuos jau turiu savo spintoj, f) ar man to daikto reikia - galbūt spintoje turiu beveik jam identišką ir ar man tikrai reikalingas dar vienas (apatiniams drabužiams tai netaikoma). Tad iš esmės, kad ir ką darote, niekad nesivadovaukite tik gera kaina, apgalvokite, ar to daikto jums tikrai reikia ir ar jį nešiosite.
  6. Galiausiai investuokite į pagrindinius savo drabužius, daiktus, kosmetiką. Iš tiesų, kiekvienai tie pagrindiniai drabužiai yra skirtingi, bet pavyzdžiui, man svarbu klasikinis švarkas, tinkantis prie visko, kurį užsidedu tada, kai nežinau ko tiksliai noriu, bet nesinoriu atrodyti kasdieniškai; arba pavyzdžiui idealiai mano figūrai tinkantys tamsiai mėlyyni džinsai - tai iš esmės džinsus aš dėviu labai dažnai ir noriu tobulai paryškinti sėdmenis, idealaus liemens aukščio ir panašiai. Tad kompromisų kainai, tokiuose dalykuose negali būti, kokybei juo labiau - kuo dažniau dėvimas daiktas, tuo labiau reiktų atsižvelgti į jo kokybę ir nepagailėti pinigų tiems keliems pagrindiniams dalykams, kurie jums tarnaus ne vieną sezoną, o kaip man būna su džinsais - ir ne vienus metus.

Paveikslėlis iš ČIA

Štai tokios pagrindinės mano taisyklės, jas turiu užsirašiusi ant lipnaus lapelio ir priklijavusi prie savo kreditinės kortelės, kad visuomet, prieš perkant gerai pagalvočiau. Tačiau visgi, yra viena, pati svarbiausia taisyklė - tai BŪTI SĄŽININGA PATI SAU, KODĖL IŠ TIESŲ TU PERKI TĄ AR KITĄ DAIKTĄ! Viskas gerai jei tau jo reikia, tačiau niekada nereiktų pamiršti, kad emocionalūs ir impulsyvūs pirkiniai suteikia žaibišką, tačiau trumpalaikį laimės efektą, tuo tarpu apgalvoti pirkiniai iš pradžių stimuliuoja ne taip intensyviai, tačiau džiugina gerokai ilgiau, kartais ne vienus metus.

Ir ne, nesupraskite manęs klaidingai, aš jums nesakau, kad nepirkite, susilaikykite ir venkite parduotuvių. Tikrai ne, tie patys impulsyvūs pirkiniai teikia įdomią ir savotišką laimę. Tačiau aš noriu, kad jūs iš tiesų džiaugtumėtės savo pasirinkimais. Aš žinau ką reiškia impulsyvus pirkimas, žinau tą gerą emociją perkant, tačiau kartu, aš puikiai žinau, kaip sunku būna vieną dieną kai supranti, kad tavo spinta neužsidaro, o tu neturi ką apsirengti, kai rengiesi kas papuola po ranka, nes gaila kažką išmesti, juk pirkti buvo taip smagu, o naudos jokios. Tas nusivylimo ir kartėlio jausmas yra nemaloniausias dalykas... kai jautiesi apsikrovusi daiktais, kurie neteikia jokios laimės. Skamba panašu į minimalizmo principus? Bet taip nėra, ir ta liga manau man negresia užsikrėsti. 😀😂 Aš neskatinu jūsų gyventi su viena palaidine ir atsisakyti pirkinių - aš noriu, kad apsipirkimas jums teiktų ne tik džiaugsmo ir laimės akimirkas, tačiau ir džiugintų, praėjus ilgam laikui po to; kad nereiktų gailėtis, o jūsų piniginei neateitų tuštėjimo metas! 😉





Ačiū, kad skaitote,

Tikiuosi buvo naudinga,
Apsipirkite smagiai ir naudingai 😉
Gėlėta kosmetinė

Komentarai